torsdag 26 september 2013

Bara elände med det ena och andra

... så känns det på nåt vis. Allt bara går sönder, hinner knappt fixa en grej förrän nästa bara går sönder vilket jävla stim! Värsta är ändock vattnet då vatten-pumpen gick sönder i början av förra veckan, nu har vi en ny men vattnet är lite grumligt o min käre man säjer att så kan det vara nån dag eller typ en vecka. Det går visserligen och duscha, spola i toan, tvätta och diska men dricka: neeej där går gränsen för mig. Eller grumligt kanske var fel ord egentligen, små svarta prickar är nog mer rätt. Äckligt i alla fall.

Idag är det torsdag och det fina vädret håller banne mig i sig. Tur det, visst kallt på morgonen men helt ok nu så här på dagen.. Får hoppas alla baciller och bakterier kan få dö ut nu och för att inte tala om fästingar!

Imorgon är det dags för Marknads helg i Säffle, stora grejer det - för den som vet! Ungarna är t om lediga från skolan för att det är marknad men det är klart ska jag gå tillbaka till min egen skoltid så var det ju mycket skolk i alla fall på högstadiet/gymnasiet. Så det var väl lika bra och göra om det till en "studiedag". Ska bli skänt med sovmorgon för Tyra är helt död och sliten efter sin start i klass 1.

Själv ska jag ta tag i och ringa till VC vid lunch kan nog inte kämpa så mycket längre! Har så ont i höfter, rygg och skulderparti så nu har sömnen blivit lidande och mina värktabletter som jag tar för min sjukdom hjälper inte det minsta. Frågan är om jag har lungsäcksinflammation något jag säkert haft med åren men aldrig sökt för? Ja ja jag behöver hjälp i alla fall. Som ni märker det är inte bara en sak utan flera.

Utställningar? Ja det är något jag funderar över vilka jag ska anmäla på och inte och vilka hundar som kommer hålla i pälsen eller gå i päls. Inte enkelt. Dyrt har det ju blivit och ibland önskar man att man hade en annan ras så man kunde anmäla i tid dvs när det är en aningen billigare anmälningsavgift. Dåligt det är ju inte gynnsamt för hundar med päls tyvärr.

Nej nu får det bli lite ordning och fram med dammsugaren

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: