måndag 2 september 2013

Helgen susade förbi som vanligt

Ja helgen har bara susat förbi som vanligt. Tyra har varit med sin favvo "Malla" och familj till kusten och Saltviks Camping under helgen så det har varit läskigt tyst och stilla här hemma. Hon håller verkligen igång hela familjen!

Själv umgicks jag med min goa vän Kristina på lördags fm och då vi åkte på Nysäters Markanden, trevligt då jag inte besökt den på flera år. Mycket detsamma på dessa marknader men det är ju inget köptvång. Gjorde ett besök på Nysäters Antik ett mycket trevligt ställe med antikt i alla prisklasser alldeles vad du var ute efter liksom.
Köpte vi något då? Jo då med hem blev det en burk inlagd gurka och en senapsburk. Har köpt av den damen förrut och tycker gurkan är mumma; Herredalens Gurka heter dom. Inte på Antikaffären utan på marknaden. Det var en trevlig tur.

Igår var det söndag och då la jag ett kort blodspår åt Sören och Måns som gick det efter middagen och det gick som förväntat. Alltså bra! Trots att det blåste lite för mycket.

Hemma så hållde Mattias med sin bror Patrik på att byta vindskivor på huset och det tog i princip hela dagen men nu är det gjort. Blev väldigt bra. Jag kastade lite dummy med Pepsi och Sören också ska tilläggas och det gick väldigt bra. Kul!! Dom kan att "familjehundarna"....

Idag är det ny vecka och måndag igen! Barnen är i skolan och det är lugnt och skönt. Hundarna ligger runt mina fötter och sover. Frans är på bättringsvägen med sina våteksem som resulterade i hudinfektion! Har aldrig varit ed om något liknande sedan jag köpte min första golden. men nu är jag en erfarenhet rikare även på det. Ursch! Strax ska jag åka en tur till skogen med hälften av skaran. Härlig luft ute om än aningen för kyligt för mig och mina leder men det finns ju kläder så det blir till och plocka på sig.

Har fått mycket positiv respons på Frans fina resultat på hans avkommor; nu är det 12 stycken röntgade på höfter och armbågar och ALLA är UA! Det är ju finemang bättre start kan det ju knappast bli. Extra roligt är ju att han är ju en underbar hund på alla vis - ni som träffat honom vet precis vad jag menar. Hoppas det dimper in fler resultat inom det snaraste.

Nej nu är det dags för skogen kallar ......

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: