torsdag 19 september 2013

Prisa gud för vatten

Ja vi i vår familj har aldrig någon större tur med något. I måndags dog vår vattenpump så när som helt. Några droppar kom dock i ladugårds kranen men inne i bostadshuset har det varit torrt som i en öken! I måndags o tisdags grejades det för fullt o olika teorier fanns men det kom fram till att en ny pump behövdes, igår onsdag kom den! Ja det grejades ända in i midnatt o visst vattnet rinner inne nu men. Det har uppkommit ett annat problem - inget tryck o pumpen går hela tiden!? Fan va jobbigt läge.
Något positivt var att kunna ta en dusch igår kväll vilken underbar känsla! Har raggartvättat mig i iskallt vatten i 2 dagar o så himla gott är ju inte det kan jag ju erkänna. I går förmiddag tvättade jag håret i en hink kallvatten kändes så skönt, nja snarare kallt o jävligt. Uppfriskande men nöden har ingen lag. Huu har konstaterat att man är att väldigt beroende av vatten. Man blir ställd o låst utan. Hoppas att min käre man och hans goda vänner kommer på en lösning o det snart. Tvättkorgen är full och jag behöver ta tag i lite annat som har med vatten o göra.

Nu är det ny dag o torsdag o jag måste försöka sova men värk både här och där så är det inte enkelt! Har fått flera nya problem som jag kan undra vart dom kommer ifrån.

Ha det bäst
Susanne


Inga kommentarer: