onsdag 2 oktober 2013

Brrr kallt nu på morgonen

Ja imorse visade termometern -5, brrr nästan så jag frös ihjäl! Tyra gick vid vanlig tid till bussen och kommer tillbaka en halvtimme senare storgråtandes! Hon har missat bussen säjer hon. Åjö på med massor med kläder och får köra henne till skolan, dit hon då anländer 10 minuter försent.
Pratade med en annan mamma på vägen hem som sa att bussen kom men mycket senare för den hade fått punktering! Inte lätt att vara 7 år och inte kunna klockan och veta hur länge man ska stå och vänta ...

Fin dag idag med solen skiner och det är riktigt behagligt nu såhär mitt på dagen. Idag har jag egentligen inte tänkt gör mera än nödvändigt - men som vanligt spricker det. Ebba ska ner till stan på konfirmation kl 16. Pust och stånk på den. Men är glad att hon vill konfirmera sig så jag kör henne gärna. Ska ta med unghundarna och går en runda i stan så dom får se civilisationen, när jag ändå väntar.

Har också suttit och funderat över min framtida avel och har så blandade känslor. Vet inte hur jag ska göra med något egentligen. Är väl varje höst inne i detta tänket men jag vet inte som sagt inte. Para eller inte para och  med vad. Det är ett roligt "jobb" men också väldigt slitigt på sitt sätt.  Ja jaa får suga lite på det får vi se vad som händer på Mellom Mansion.

Ha det bäst alla
Susanne

Inga kommentarer: