tisdag 1 oktober 2013

Heta känslor o vart är fokus?

Just i dessa veckor är det möten runt om i Sverige ang en remiss från Golden Klubben som vill ha in synpunkter på kraven på valphänvisning till klubben. Personligen tycker jag det verkar ligga mycket fokus på meriter;  excellent eller very good - rör upp många känslor! Men hallå hälsan och mentalitet är väl ändå prio no 1? Vad ska vi med alla verktyg till om det inte ska användas på ett vettigt sätt? Jag bara undrar?
Jag tycker alltså att meriterna är inte det viktigaste att diskutera, utan hur vi bäst sätter upp kraven ang hälso aspekterna. Klubben ska ju vara till för att hjälpa och inte tvärt om. Och vi vet ju alla att alla har inte lika lätt att åka på t ex. utställning och få exc som vissa andra. Så är det. Ja ja på söndag är det dags för diskussion i Värmland och det ska bli spännande och höra hur andra resonerar. Vi år hoppas på 'högt i tak'.

Själv gör jag mig nu iordning och åker till Hudkliniken i hopp om att få hjälp.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: