torsdag 24 oktober 2013

Resume igen!!

Ja detta med och blogga går ju sådär! Får bara inte till det. Får väl köra en resume från sist! Ja förra torsdagen var vi på kalas jag och Tyra. Vår goa vän och Tyras andra mamma Kristina fyllde hela 30 år. Fredagen och lördagen gjordes inge särskilt utöver det vanliga. Söndagen var jag med sonen och hanshund Sören på en apporteringskurs i Golden Klubbes regi. Sören och Måns skötte sig bra, Sören är ju ung men har ju alla förutsättningar. Han är följsam, uppmärksam och arbetsvillig. Kul!! Fin är han ju det vet vi ju.

I måndags var hela familjen till Karlstad på shopping, flickorna och pappan handlade sig kläder och pappan vallades på Jula. Ja alla var nöjda. Det hela avrundades på Ikea med mat och lite shopping. Det gillade mamman.

Igår var det onsdag och en väldigt späckad sån. Samtal på skolan med Ebba för utökning av schemat. Till Karlstad med två unghundstikar för det obligatoriska röntgen sent omsider. Men men nu är det gjort och en jobbig lång väntan innan svaret kommer från SKK. Ja hur såg det ut då? En upp och en ner om man säjer så. Hm ... Tråkigt! Men "thats life" när man håller på med hundar.

Kvällskvisten så satt jag i frisörsstolen och blev äntligen klippt och färg, gud så efterlängt har gått med heps och mössa senast månaden och inte velat ta av bland folk. Långhårig och gråhårig deluxe - inget för mig. TACK siss.

Idag torsdag och jag har varit till syster och överraskat henne med att plantera hennes krukor på hennes trapp, två krukor i samma stuket. Tror hon blir glad. Och detta som tack för hjälpen igår.
Nu har jag rast i städandet. solen skiner ju idag och smutsen lyser upp huset. Hm, bara och ta tag i det som ska göras.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: