söndag 10 november 2013

Fars Dag och Årets glögg

Redan söndag denna helgen gick då rasande fort! I fredags kväll var familjen bjuden till Hotellet i stan på mat. Det var svärfar som bjöd sina barn o barnbarn o sambos o fruar på Fars Dags firande ett mycket bra initiativ! Han bor inte i den största lägenheten så det var väl kanon kan jag tro. Jag är inte mycket för och "knö" på liten yta. Men jag har inte cellskräck det blir bara så jobbigt och jag hör ju dessutom dåligt så hela grejen är inte min grej!

Lördag fm var det 11-kaffe hos syster Anette då vi skulle fira två av flickorna som fyllt år. Med hem följde Emma och lekte med Tyra och det full rusch; det lektes, åts, pysslades mm. På kvällen så vi på film Camilla Läckberg och drack årets glögg 2013 från Systembolaget. Den var super god och i min smak. Kan inte riktigt säja vad den smakade och innehålls förteckning fanns inte med. En ljus glögg i alla fall. Smaka vet ja!


Filmen då nja Läckberg på film är inte riktigt min grej, läser gärna böckerna men film jag vet inte om det var skådisarna som var fel eller?! Går och se men in get man rekommenderar om någon ska ha filmkväll.
På hundfronten så löps det för fulla muggar såååå kul, NOT! Ett ena pusslande hundar hit och hundar dit. Inte den med den och den o ja ni hör. Tröttsamt. Jämt så man skulle kunna placera om någon. Säjer inga namn.

Idag söndag är det ju FARS DAG och Mattias har då blivit redigt firad; egengjorda kort från flickorna och andra praktiska klappar. Lotter från den sure "plastsonen". Bästa pappan det är vad han är.

Min egen far har jag i skrivande stund inte kommit iväg till. Tiden rusar och vi har ätit gott, spelat spel och myst. Så tiden har inte funnits och nu tas det in djur och Mattias och Stefan och Putte samarbetar och jag vet inte hur det går i ärlighetens namn. Ja ja det blir väl kvällen här också. Fortsatt trevlig kväll alla PAPPOR!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: