onsdag 4 december 2013

Märkligt fokus ibland ...

Ja har under några dagar följt diskussioner på FB ang. hundavel, hanhunds användning mm. Och det är alltid trevligt med diskussioner men vet inte om FB är rätt ställe för det egentligen.
Sen vet jag inte vad som händer riktigt, det är sånt fokus på allt "på pappret" så jag tycker många gånger att fokuset på själva individen glöms bort. Ibland får man göra avkall på vissa saker och gå in hårdare för andra för att frampå nå dit man tänkt sig eller i alla fall försöka.
Sen märker jag också denna fixering på titlar, käre tid dom nedärvs väl ändå inte?! Då vore väl att väldigt enkelt. Och trist för då hade vi alla samma sorts hund, boooring! Till alla nya eller till er som funderar på att börja föda upp; vänd dig till din uppfödare, lyssna och lär! eller till annan erfaren uppfödare om du inte har förtroende för "din" uppfödare. En mentor är A och O!

Ja ja summa summarum: jag gör det jag själv kan ta ansvar för, jag lånar ut mina hanar till det jag känner för och tror på. Det ska ingen berätta för mig hur jag ska göra. Vi tänker ju alla olika och vi tolkar även saker väldigt olika. Så kommer det alltid förbli. Men jag hoppas det ändras lite detta med att tyda alla verktyg som vi har på ett bra sätt och inte fixera sig vid så. Detta är ju som vanligt min åsikt eftersom jag skriver här och ingen annan.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: