lördag 28 december 2013

Resume 2013

WHOOPI'S PURE FOREIGN
(SEUuCH Dainty's Foreign Affair-Nenuoramos Magic Song)
 
Ja minsann jag ska avlägga resumé för året som snart är till ända. Jag är ju ingen stor-bloggare nu förtiden så jag får ta tag i det när lusten o andan faller på!

Hundåret:
Startade med utställning i Göteborg med Maria och Ebba och några hundar. Wenke överraskade och vann juniorklassen endast 9 månader och 14 dagar gammal med CK och fick CRUFTS kvalification! Några dagar efter det föddes en underbar kull valpar efter Ina och den spanske stor vinnaren Mad About You De Ria Vela. Kvar blev hela tre valpar Sören., Sixten och Majken här hemma och en tik på halvfoder Wilda. Dom debuterade på Club Show i maj genom att blir BIS och BIS-2 valpar.

I maj föddes litauiska Sunnys andra kull efter aningen dramatik! Sex valpar överlevde av 11 stycken och kvar blev mörka donnan Pepsi en mycket speciell dam. Vi ställde på en del utställningar och valpar gick hur bra som helst med valparna. CK plockades på dom stora hundarna. Året avslutades i Stockholm i december med att Sören och Majken debuterade i juniorklassen och Majken vann stor fin juniorklass med CK och blev CRUFTS kvalificerad!! Flera av våra valpköpare kämpade tappert och fina placeringar och några CK:n.

La familia:
Sonen Måns fyllde 20 år flyttade hemifrån, flyttade hem och flyttade igen! Han har jobbat på i Asfalts branschen i grannlandet. Årets avslutades för honom med misshandel, brutet ben och sjukhus vistelse. Thats Life !

Tyra fyllde 7 år och slutade förskolan och började första klass. Tränade fotboll och gjorde massa bus, flyttade in på eget rum som inte varit någon större hit. Rummet är super fint. Men sova där, eeeh NEJ tack säjer Tyra.

Ebba slutade 7:an och började 8:an kämpande med sin huvudvärk och feber. Stackars barn, hon har lyckades riktigt bra ändå men ont i mamma hjärtat gör det ju när man vet hur hon egentligen mår. Ingen större fotbolls karriär Än men har hjälpt mig på flera utställningar. Tur det!

Själv har jag kämpat och kämpat och sista halvåret tog jag ut föräldrapenning och tyvärr känns det som kroppen rasat och nu är jag tillbaka på ruta 1. Så jävla trist. Men jag måste tyvärr inse fakta. Och jag håller tummarna för att jag får den hjälp jag behöver och slipper oro över ekonomi och sjukdom. Det gnager upp mig inifrån.

Min käre man Mattias är pigg och glad och alltid positiv! Klippan i mitt liv faktiskt. För er som inte visste det. Stackare: han får stå ut med både det ena och andra, så är det. Löv you

Lite oturs år har det varit många dyra saker har gått sönder och det har blivit ett stort hål i kassan. Hoppas verkligen 2014 blir ett bättre år på många vis.

Gott Nytt 2014 tillönskas alla

Susanne

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till helgens framgångar och grattis till Mattias! Snygga hundar, snygg kille:) Kikki