måndag 27 januari 2014

Vilket väder - det varit idag

Vilken jäkla dag det varit, snön har yrt och virvlat och vinden har varit bitande. Jag har varit ute i små omgångar och hundarna har inte velat vara ute några stunder inte ens dom unga.
Jag har fortfarande ont i mina fötter så jag orkar inte så mycket mer än göra det jag ska inne och elda för att det ska vara varmt och skönt. Ja ja spela roll en dag som denna! ska snart till Rema i Karlstad så jag hoppas på hjälp och en hel del svar.

Löptiderna är snart slut nu (phu ... ) nu väntar vi in den sista för denna gången och hon ska ju paras är tanken. Har bara på lite funderingar om vad jag ska använda. Hade bestämt mig men vacklar faktiskt tyvärr p ga av en del grejer. Vet inte om jag ska köra eller tänka om vilket dilemma va? Ja ja vi får väl se. Är väl nån eller några veckor kvar.
En tik som löper nu är Wenke Runberg och hon kommer väl paras i framtiden och det är spännande och klura på vad man ska använda på henne. Hon är en väldigt speciell hund på många vis. Lill-Peggie som Måns har döpt henne till och då syftar han på hennes farmors mor Knegarens Winnipeg min stamtik. Också en enormt speciell tik och det skumma är att dessa två är så extremt lika varandra det är som om Peggie kommit åter. Så glad för det.

Nej nu får det bli natt tv och försöka sova med dom onda fötterna

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: