onsdag 5 februari 2014

Tankar och funderingar

Med bedrövelse läser jag om ett årsmötes tankar om GRKS valphänvisnings krav. Ja jag blir så trött. Krav, regler och förmaningar tror jag inte ett dugg på. Och dom nedärvs ju inte heller det borde vi väl alla veta.
Det som däremot är viktigt dvs; hälsa, mentalitet och alla tester som görs till förbannelse. Dom behöver däremot inte vara med? Pust och stön. Och att alla vi alla entusiaster ska enas mot ett gemensamt mål, när delningen gått så långt - hur i hela världen ska vi kunna få till det?  Jag bara undrar.
Det lär i såna fall bli mycket annonser på t ex Blocket och det är ju alla uppfödare så himla emot. Ja men hallå vart ska det annonseras och vart läser och söker en spekulanter efter JO Blocket.

Känner mig bara matt efter att läsa detta. Det finns många med sunda åsikter som tycker som jag. Och det finns en del experter som tycker att alla krav meritmässigt ska höjs. Men just dom pratar inte ett dugg om varken hälsa eller anat.  Ja ja den som lever får väl se. Jag vet vad jag tycker i alla fall.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: