söndag 2 mars 2014

Halkat och stukat foten

Jaaa då sitter jag här igen - handikappad!! Med min stora tur så halkade jag till i trappan ner från övervåningen igår fm. Det knakade till likt en pinne som går av. Ja jag riktigt såg hur anken växte o svullnade upp snabbt. Jag la mig efter en stund och grinade i soffan. Med foten i höglägeoch vrken var enorm. Beslöt mig efter 2 timmar att ringa 1177 för rådgivning. om tyckte absolut att jag skulle åka till Jourmottagningen och visa upp foten o det gjorde jag. Kraftigblöding i foten och en kraftig stukning. Vila och du får inte belasta foten förrän röntgen är gjord vilken du får göra på måndag i Säffle.

Vi åkte efter det på Dop i Åmål, då Kristoffer (Mattias yngsta bror) skulle döpa sina tvillingar. Jag hoppade på kryckorna och slet. Uppför en lång backe, en brant trappa o halleluja. Känner i kroppen idag att de skulle jag inte gjort. Fint dop, många gäster, go fika och mycket paket.

Vi var hemma tilbaka vid kl 19 och nu var maten klar som stått i ugnen i flera timmar när vi varit borta. Jo vi provade "Pulled Pork" och även Pulled beef" ingen skit nåt av det inte. Smakade lika bra med nötkött. Så kvällsmat till Andra Chansen blev: rostad brödskiva, pulled pork/beek, coleslaw, majs. Mycket gott och jag rekommenderar det varmt för dig som inte provat. Och våra goda vänner Kristina och Niklas kom och åt och stannade en stund, alltid trevligt.

Sent i säng och nu var inte foten god! Huuu va ont och svullna tår de luxe. Orkade inte röra dom alls.
Idag söndag har det inte gått i många knop såååå skit tråkigt det bara kan bli. Hoppar mellan tv-soffan och toan o möjligen sovrummet. Så less och se på tv. Ursch!

Snart ny vecka och förhoppningsvis positiva besked imorgon

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: