måndag 10 november 2014

Väntar väntar och väntar

Denna väntan! Den vänjer man sig inte vid. Ja vad väntar vi på då? Jo Ebbas hund Wenke är ju som sagt dräktig och hon gick ut i tid igår från första parningen och imorgon tisdag går hon ut i tid från andra parningen. Hon är först-föderska och inte min uppfödning så det är bara och gilla läget och kolla temperaturen några gånger om dagen. Vi är alla så nyfikna vi har inte haft några valpar på lääänge nu. Denna gången blir en kull med färg ska bli roligt. Tror de flesta fått för sig att här hos oss finns bara ljusa hundar. Men så är det inte surru.

Ja ja något positivt med denna väntan är att det blir mycket gjort inne, skafferiet är städat och rensat. Gardiner är sydda, all tvätt är inplockad. en massa andra "trök-grejer". Helgen susade förbi, fredagen så bjöds det på mat på stans hotell. Och firande av Fars Dag för svärfar. Jag valde stanna hemma med hunden. Men det gjorde mig inget såhär är det ju.
Lördagen var det badhuset för Tyra och pappan och jag var hemma och rensade ur mitt stora skafferi. Och igår söndag var det ju Fars Dag och då var det också kalas för min systers flicka Emma som fyllde 9 år. God mat och tårta bjöds det på. Och fick pappan i familjen offra sig och vara hemma med hunden denna gången då jag skulle träffa min far och gratta på "hans dag" som ni ser Wenke styr nu våra rutiner men vad gör väl det snart kommer dom puppisarna

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: