lördag 15 november 2014

Vilka dagar

Vilka dagar det har varit!! Valpar som kom i veckan. Natt till fredag styrde kosan mot Lilleström och Norsk Vinnar utställning. Men mig hade jag min slovakiska prinsessa "Abbey" eller GOLDEN LEGEND ANGEL OF THE DREAM Ch Thornywait Fire'n Ice-Ch Ashbury Deep In My Heart) jag tog en rövare som anmälde henne i juniorklass som man ska vara 9 månader att deltaga i. Hon var i fredags 9 månader och 1 dag. Och jädrar i min låda execellent och sedan 3:a i en stor juniorklass. Showig glad och orädd trots att det var 13000 hundar anmälda. Bådar gott inför framtiden. Med var också Majken eller SEJV-2013 WHOOPI'S ONLY MAD NOT BAD (Ch Mad About You De Riavela-Whoopi's Inside And Out) knep första dagen exc 3 ukk inte illa det heller. Är i ärlighetens namn lite pälslös o kunde ha lite mer kropp.

Mina vänner åkte hem och jag hade fått för mig och unna mig en natt på hotell. Efter ha letat långt om länge kom jag fram o inte en parkering i sikte.  Fan det var att masigt o behöva parkera långt bort o gå med två hundar och packning. Nåväl ett mycket fint o bra hotell. Vi fick skön natt jag och hundarna och idag lördag var vi på plats igen i Varemessen.

Abbey sköte sig lika bra idag och fick excellent och kom även idag 3a med CK. Majken var trött men fick ändock execellent. Roligt det med.

Lördag kväll med familjen det är ändå bäst och Downtown Abbey på tvn och det är då toppen. Och valplådan strax bredvid soffan, myyyys!

Summa summarum jag har träffat trevliga människor, sett fina hundar, fula hundar. Sett hysteriska människor. Roliga hundar, sett två fantastiska uppvisningar med golden av Kerstin och Sandra. Riktiga rysare ska tillägas.

Nu ska här duschas och i säng. Ser framemot o sova i min egen säng.  Och länge o en promenad i tyst skog bara jag o doggsen imorgon.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: