söndag 19 juli 2015

SKK Köping 19 juli

GOLDEN LEGEND ANGEL OF THE DREAMS 17 månader
 (Ch Thornywait Fire'n Ice-Ch Ashbury Deep In My Heart)
 
Ja jädrar i min låda, idag var det minsann Abbeys tur! Vi åkte till Köping imorse jag, Yukka och Abbey ensamma. Kom fram på plats i ett hällande småregn, kändes i ärligheten sådär då jag tog beslut om att lämna tältet hemma. Ja ja jag investerade i två stora tygburrar, in med hundarna. slängde över presenningen. Och dom hade det hur bra som helst. Själv fick jag stå och knö under en litet parasoll. Men det gick som den sanna entusiast jag är ...
Först ut var  MILBU WATERLOO och han fick excellent i stor öppenklass. Lite stressad till en början vilket jag märker att han blir första varvet. Men jag är ändock nöjd. Och vi måste ju träna.
 
Sen var det dags för min lilla prinsessa GOLDEN LEGEND ANGEL OF THE DREAMS och hon gör mig glad många gånger hon och idag slog hon till och vann stor unghundsklass, fick CK. Sen var det in i bästa tik och där slutade vi 3:a bakom två fina champion tikar och fick därmed CERT och RESERV-CACIB my god!
Den känslan. Obeskrivbar det är inte varje helg direkt.
 
TACK alla goa för era hälsningar och grattisar. Det värmer enormt! Nu laddas för en vecka med valpning och återigen utställning i helgen. Tjohooo
 
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: