lördag 30 juli 2016

SKK Ransäter 2016

Då var årets Ransäter över för i år. Det var en lyckad dag på många vis.
Idag var Ebba med och supportade och ställde hundar. Vi kom upp till ett redan uppställt tält (kom upp igår) torrt och skönt inuti. Natten och morgonen bjöd på lite regn nämligen.  Nån timme senare kom min käre man och Tyra.

Först ut var vår unghane WHOOPI'S SIXTEEN SECONDS AWAY som vann unghundsklassen och fick CK, yippi!! Det böev öppen klass och MILBU WATERLOO som fixk sitt första very good såå besviken. Han är fan en excellent hund och varför vet jag inte. Kritiken är på tyska!! Mariorna var med och fick varsitt excellent pch SEVCH WHOOPI'S NOBODY KNOWS kom 3:a och WHOOPI'S NOW YOU KNOW kom 4:a. Inga CK:n vilket båda var värda.
Ja ja det blev bästa hane och vår unghund placerade sig 4:a bästa hane och fick reserv-cert. Hans andra nu.

Det blev vår unga flickors tur och WHOOPI'S RIGHT HERE RIGHT NOW debuterade på officiell utställning och fick very goog och kom 2:a efter WHOOPI'S SIGNED SEALED DELIVERED som då vann och fick CK!
Det blev öppen klass och dags för min fina prinsessa GOLDEN LEGEND ANGEL OF THE DREAMS som vann klassen med CK, det kändes som hoppet tändes aningen eftersom hon jagade sitt sista cert.
Det blev bästa tik och Ebba tog Bibbi och jag Abbey vi blir båda utplockade bland de fyra som ska placeras. Ebba o Bibbi  placeras 3:a med reserv-cert och jag vinner med älskade Abbey och blir bästa tik med CERT och CACIB. Och därmed får hon också sin titel SEU(u)CH - my god vilken känsla och kick!! Sen blir det tävlan om BIR och BIM och det köndes som det fick gå som det ville jag var SÅÅÅ nöjd ändå. Annika min sin nyblivna champion vinner och blir BIR och vi blir BIM helt ok!!

Vi går även in med UPPFÖDARGRUPP med: WHOOPI'S SIXTEEN SECONDS AWAY, WHOOPI'S NOW YOU KNOW, SEVCH WHOOPI'S NOBODY KNOWS och WHOOPI'S SIGNED SEALED DELIVERED vinner med den och får HEDERSPRIS.

Gamla Ina WHOOPI'S INSIDE AND OUT åkte med upp och hade AVELSGRUPP med samma hundar som ingick i uppfödagruppen och får HEDERSPRIS på sin fina grupp. Lycka!!

Det hämtades ut priser, rosetter, inteckningskort, shoppades och jag köpte mig faktiskt en grön kavaj av FLOs dräkter.

Nu är det kvällen och jag ligger i soffan och är fortfarande lite i chock. Går förbi rosetten i köket då och då och det känns varje gång lite overkligt och samtidigt väldig lycka.


Inga kommentarer: