torsdag 12 oktober 2017

Valparna är tingade



Valparna är redan 2,5 vecka gamla tiden går så fort tycker jag. Wenke sköter sig exemplariskt, skönt att hon haft valpar förrut när det blev så många. Än så länge är det ganska lugnt, filt och tidningsbyte varannan dag. Kloklippning en gång veckan. funkar toppen. 
Helgen närmar sig och en massa besök inbokade med spännande ambitiösa spekulanter, hoppas vi alla klickar i så fall är alla valpar tingade. Och jag har en ledig vecka från jobb vilket känns skönt då jag knappt hunnit ikapp efter valpningen, förkylning, ont i öronen och gud vet allt. 
Mycket hemma jobb ändå, småvalparna, alla andra hundar ska ju ha sitt. Ja ni fattar .... 

Igår var jag iväg och ögonlyste 3 stycken hanhundar och det väl lite sådär. Rocky och Yarris lystes och var fria. Min älskade Gringo ögonlystes nu efter sin skada han fick 15 februari och det gick minst sagt chockerande dåligt. Man vänjer sig aldrig och det blir svårare och svårare och hantera. Jag älskar verkligen alla mina hundar.

Ja imorgon fredag och möte med Ebba på hennes skola. Fotbollsavslutning för Tyra på kvällen. Ja dagarna lär gå och vi är ständigt sysselsatta. 

Ha det bäst
Susanne 



Inga kommentarer: